Marc Stegmaier

Marc Stegmaier ima 25 godina i pet godina vozi Truck-Trial u klasi S4. Od početka se vozač i njegova momčad BFS Trucksport pouzdaju u MAN-ov troosovinac. 

Gospodine Stegmaier, koji kamion vozite na Truck-Trialu?
Vozim MAN TGS 33.480 BB-WW. To je vozilo s pogonom na svim kotačima, 6 x 6, 10 tona i snage 480 KS.

Je li riječ o modificiranom vozilu serijske proizvodnje?
Upravo tako, vozilo smo naručili u MAN-u i ono je proizvedeno serijski, osim modifikacija koje su potrebne za ovaj sport.

O kakvim se modifikacijama radi?
Ugradili smo dijelove koji su relevantni za sigurnost, kao na primjer okvir za zaštitu kod prevrtanja i kavez, koji nas štite prilikom nezgoda. Osim toga smo sve agregate, kao što su spremnik goriva i spremnik zraka, a koji su bili pričvršćeni bočno na šasiji, postavili prema gore. Odbojnik je pojačan, a razdjelnik pogona zaštićen. Vozimo na ruskim gumama koje se koriste i za vojna vozila.

Truck-Trial utrke voze se ekstremno teškim terenima. Što to znači za vozilo?
Kamion je maksimalno opterećen. Usponi veći od 45 stupnjeva nisu rijetkost, dijelom se vozi kroz lokve blata duboke i do metra ili preko stijena koje se inače ne bi mogle svladati pješice. Pritom se  događalo da se vozilo malo ošteti, na primjer da se probuši guma. Takva oštećenja naša servisna ekipa odmah otklanja. 

Što najviše cijenite na svom vozilu?
Robusnost. Uvijek je uzbudljivo vidjeti kakve se  prepreke i kakvi ekstremni usponi mogu svladati ovim MAN-ovim vozilom. 

Vozite li uvijek MAN?
Zbog povijesti naše tvrtke – Stegmaier Nutzfahrzeuge je MAN-ov ugovorni partner od 1965. godine – već smo dugo vezani uz MAN.

Marcel Schoch

Iskustva vožnje Truck Trial kamiona prenio nam je Marcel Schoch, koji je osam puta bio europski prvak u kraljevskoj klasi Truck-Triala S5. 

Gospodine Schoch, vozite MAN TGS 35.480/8×8 BB, što je posebno na vašem kamionu?
Vozim četveroosovinca – najveće vozilo koje ima odobrenje za vožnju u Truck-Trialu. Odlučili smo se za vozilo koje je najbliže serijskom vozilu s relativno laganom šasijom i pogonom na svim kotačima, kako bismo bez nepotrebne težine mogli svladavati ekstremne uspone.

Što najviše cijenite na svom vozilu?
S vremenom kao vozač stasaš s vozilom, točno znaš kako se ono ponaša u nekoj situaciji. Na svom MAN-u prije svega cijenim pouzdanost, snagu i trakciju.

Na što, kao vozač Truck-Triala, morate obratiti posebnu pozornost?
Vozimo razne etape koje moramo svladati sa što je moguće manje pogrešaka i u zadanom vremenu. Na svakoj etapi postoje kontrolne točke koje moramo proći. Pritom je dopušteno maksimalno šest promjena smjera. Uz osjećaj za vožnju, najvažniji su iskustvo i priprema. Prije natjecanja prolazimo etape pješice i promišljamo taktiku. Tako se, na primjer, može dogoditi da svjesno propustimo jednu vratnicu da bismo mogli dobro proći kroz ostale.

Zašto vozite Truck-Trial?
Već sam više od 15 godina aktivan u Truck-Trialu, najprije u servisnoj ekipi, a unazad deset godina i kao vozač. Meni je to izvrsna kompenzacija za moj uredski posao voditelja. Blato, „šarafljenje“ na vozilima, kampiranje s momčadi – sve to budi strast za ovim sportom.